Het is tof. Maar je kan net zo goed Neo-folk of Martial Music/Military Pop gaan luisteren voor het zelfde idee.quote:Op zondag 11 februari 2007 02:56 schreef persoon14362 het volgende:
Hoi, wat vinden jullie van de Duitse marsmuziek uit de tweede wereldoorlog. Ik ken een site waar je allemaal van die marsmuziek kan downloaden maar ik weet niet of ik die site hier mag zetten. Maar ik ga nu naar bed ik hoor het morgen wel.![]()
Ja veel liederen die de nazi's gebruikten bestonden volgens mij al voor het nazi tijdperk. Maar het Horst Wessellied bijvoorbeeld zit er ook bij dus daarom weet ik niet of ik die site hier mag zetten...quote:Op zondag 11 februari 2007 15:34 schreef Cobra4 het volgende:
Jammer is dat de meeste mensen generaliseren en alle Duitse marsmuziek op een hoop gooien onder de noemer foute nazi muziek. Veel van de marsmuziek die in WW II gebruikt werd is nu nog bij Duitse militaire eenheden in gebruik.
Dus waarom zouden we het niet mogen downloaden. Ten minste....zo lang het niet bv het HW lied is.
Er is wel een groot verschil in de achtergrond van een lied. Het Horst Wessellied is overduidelijk gekoppeld aan de foute Duitsers, terwijl bv "Westerwald" en zelfs het Panzerlied daar los van stonden. Toch durven veel mensen deze muziek niet te luisteren omdat het fout zou zijn. Niet dus.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:36 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Ja veel liederen die de nazi's gebruikten bestonden volgens mij al voor het nazi tijdperk. Maar het Horst Wessellied bijvoorbeeld zit er ook bij dus daarom weet ik niet of ik die site hier mag zetten...
Ik vind http://www.youtube.com/watch?v=qJ3JiZBP5Vs en Rot scheint die sonne wel mooie marsmuziekquote:Op zondag 11 februari 2007 18:17 schreef Witchfynder het volgende:
De meeste marsmuziek uit het nazi-tijdperk vind ik muzikaal prut. Niks vergeleken bij de composities uit het Keizerrijk. Maar ja, da's mijn mening. Interessant is het iig wel..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |